Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Αλήθεια τι θα έλεγε ο Πλάτων και ο Σωκράτης αν ζούσανε στην Εποχή μας;


Ο Πλάτων ήταν ένας άνθρωπος ο οποίος έγραφε αυτά που συζητούσανε οι ελίτ της εποχής του. Ήταν ένα πρόσωπο που το καλούσανε σε ολες τις μεγάλες συγκεντρώσεις των Αθηνών και όχι μόνο. Ως πανέξυπνος άνθρωπος που ήταν χρησιμοποιούσε την ειδικότητα του για να συμμετέχει σε συζητήσεις με ανθρώπους όπου κινούσαν τα νήματα εκείνη την περίοδο και μετά τα κατέγραφε στα κείμενά του. Τα παρουσίαζε ως ιστορίες που όμως μέσα τους έκρυβαν μεγάλες αλήθειες.
Ο Σωκράτης ήταν Ο πολιτικός. Γόνος πλούσιας οικογένειας, λόγος που και τον βοήθησε να αναπτύξει το μυαλό του, τις ιδέες του και τις γνωριμίες του. Το να αναπύξει ένας αθηναίος τις γνώσεις του δεν ήταν και το πιο δύσκολο πράγμα...καθώς το να θεωρηθείς αθηναίος ήταν ήδη αρκετά σπουδαίο. Σου έδινε δηλαδή την ευκαιρία να καταφέρεις πολλά στη ζωή σου. Όταν ο Σωκράτης έγινε φιλόσοφος, εκτός απο την ικανότητά του να παρασύρει τον κόσμο με τα λεγόμενά του, ήταν ο μόνος που δεν δεχόταν αμοιβή για τη διδασκαλία του. Κάτι που κανένας δεν έκανε μέχρι τότε και κατά την προσωπική μου άποψη ήταν και ο λόγος για την πτώση του. Καθώς αυτό που είχε στο μυαλό του, αν και αριστοκράτης, ήταν μια αίσθηση ισότητας που σίγουρα ενοχλούσε κάποιους.
Αναρωτιέμαι λοιπόν αν αυτοί οι άνθρωποι ζούσαν, όπως και πολλοί άλλοι, τι θα λέγανε στους ανθρώπους που κατάντησαν έτσι την πολιτική και παρήκμασαν τόσο αυτή τη χώρα. Αυτή τη χώρα που ακόμα και μια σπουδαία κίνηση όπως είναι το μουσείο τη Ακρόπολης...το μείασαν με τη βρωμιά τους και την ανικανότητά τους.
Αληθεια θα το έκανε αυτό η Μελίνα; Ο Σωκράτης ή ο καθένας μας; Θα δίναμε την αποκλειστική άδεια σε δημοσιογράφους της χώρας που κρατά μακριά απο τον φυσικό τους χώρο τα αγάλματα του Παρθενώνα; Και φυσικά έδωσαν την άδεια εκεί γιατί θα πήρανε τη καλύτερη αμοιβή...αλλά γαμώτο πόσο κοστίζει να δώσεις την ευκαιρία σους άγγλους να χλευάσουν και να υποστηρίξουν πως τα αγάλματα πρέπει να μείνουν στην αγγλία, σε παγκόσμια αποκλειστικότητα λίγο πρίν τα εγκαίνια του πιο τρανταχτού επιχειρήματος για να γυρίσουν πίσω; Του νέου μας μουσείου. Καθώς οι άγγλοι πατούσαν πάνω στην αδυναμία μας να τα φροντίσουμε εδώ..την στιγμή που οι ίδιοι κάνανε τα αγάλματα ντεκόρ στα πάρτι τους.
Πόσο μπορεί να συνεχιστεί αυτός ο ξεπεσμός της χώρας μας και επιτέλους ανόητοι πολιτκοί σταματήστε να μιλάτε για το παρελθόν της χώρς μας και της ιστορίας...γιατί θέλω να αναρωτηθούμε όλοι μας, αν γυρίσουν πίσω αυτοί για τους οποίους λέμε ότι είναι απόγονοι μας...ποιά θα είναι η στάση τους απέναντι μας; ύπερ ή κατά μας;




Αφιερωμένο στη Μελίνα.

5 σχόλια:

  1. Ανώνυμος22/6/09, 11:16 μ.μ.

    Αντι σχολιου:

    οὐκ ἀγεννῆ, ἔμοιγε δοκεῖ· τὸ γὰρ νέον ὄντα τοσοῦτον πρᾶγμα ἐγνωκέναι οὐ φαῦλόν ἐστιν. ἐκεῖνος γάρ, ὥς φησιν, οἶδε τίνα τρόπον οἱ νέοι διαφθείρονται καὶ τίνες οἱ διαφθείροντες αὐτούς. καὶ κινδυνεύει σοφός τις εἶναι, καὶ τὴν ἐμὴν ἀμαθίαν κατιδὼν ὡς διαφθείροντος τοὺς ἡλικιώτας αὐτοῦ, ἔρχεται κατηγορήσων μου ὥσπερ πρὸς μητέρα πρὸς τὴν πόλιν. καὶ φαίνεταί μοι τῶν πολιτικῶν μόνος ἄρχεσθαι ὀρθῶς· ὀρθῶς γάρ ἐστι τῶν νέων πρῶτον ἐπιμεληθῆναι ὅπως ἔσονται ὅτι ἄριστοι, ὥσπερ γεωργὸν ἀγαθὸν τῶν νέων φυτῶν εἰκὸς πρῶτον ἐπιμεληθῆναι, μετὰ δὲ τοῦτο καὶ τῶν ἄλλων. καὶ δὴ καὶ Μέλητος ἴσως πρῶτον μὲν ἡμᾶς ἐκκαθαίρει τοὺς τῶν νέων τὰς βλάστας διαφθείροντας, ὥς φησιν· ἔπειτα μετὰ τοῦτο δῆλον ὅτι τῶν πρεσβυτέρων ἐπιμεληθεὶς πλείστων καὶ μεγίστων ἀγαθῶν αἴτιος τῇ πόλει γενήσεται, ὥς γε τὸ εἰκὸς συμβῆναι ἐκ τοιαύτης ἀρχῆς ἀρξαμένῳ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος23/6/09, 1:28 π.μ.

    Zastro, κάθε προσπάθεια δεκτή...(εγώ είμαι της Θετικής)
    Ο Σωκράτης απαντά στον Ευθύφρωνα για την κατηγορία:΄
    Είνα μια κατηγορία (ω Ευθύφρων), πάρα πολύ γενναία, η οποία κατα την δική μου τουλάχιστον γνώμη τον φανερώνει αυτόν τον άνθρωπο όχι συνηθησμένο.Διότι τόσο νέος που είναι αυτός , δεν είναι μικρό και ασήμαντο πράγμα να εχει γνώσεις για τόσο σπουδαίες υποθέσεις. Διότι καθώς εκείνος λέει, ξέρει με ποιον τρόπο καταστρέφονται οι νέοι σήμερα και ποιοι είναι οι καταστροφείς αυτών. Φαίνεται λοιπόν οτι αυτός ο άνθρωπος είναι πάρα πολύ σοφός. και αφού κατάλαβε την δική μου αμάθεια, ήρθε εδώ και με κατήγγειλε ενώπιον ολόκληρης της πολης, απαράλλακτα οπως μιας κοινής όλων μας μητέρας, ότι τάχα εγώ καταστρέφω τους συνομηλίκους του. Και ομολογώ ότι αυτός μου φαίνεται ότι είναι ο μόνος άνθρωπος, που αρχίζει να ανακατώνεται στα πολιτικά, καθώς πρέπει. Γιατί ο καθαυτό πολιτικός άνθρωπος, είναι σωστό και πρέον να αρχίζει το πολιτκό του στάδιο μαθαίνοντας πρώτα για την επαίδευση της νεολαίας, με ποιον τρόπο να γινουν οι νέοι όσο το δυνατό πιο έντιμοι. Όπως κάνει και ο έμπειρος γεωργός, όπως είναι φυσκό να φροντίζει πρώτα για τα νέα φυτά , που είναι ακόμη μικρά βλαστάρια, μετά για τα μεγαλύτερα και αναπτυγμενα. Χωρίς αμφιβολία λοιπόν και ο Μέλιτος πρώτα-πρωτα μας κόβει σαν βλαβερά βλαστάρια που καταστρέφουμε τους νέους,οπως λέει.. Μετά είναι φανερό ότι με την φροντίδα που θα λάβει για τους μεγάλους, θα γίνει αυτός η αιτία να γίνουν πολλά καλά στην πόλη μας, όπως βέβαια είναι φυσικό να συμβεί σε έναν άνθρωπο που γνωρίζει τόο καλά να αρχίζει τό έργο του. (Μέλιτος: ο νέος που κατήγγειλε τον Σωκράτη)
    Εύα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/6/09, 12:44 μ.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος23/6/09, 12:47 μ.μ.

    Η απαντηση ειναι παραβολικη Ευα.
    θα με ενδιεφερε περισσοτερο μια ερμηνεια απο τη μεταφραση.
    Ο elf μεσω των γραπτων του ειναι αρκετα κατανοητος.
    Ο boufos παλι δεν πολυανοιγεται.
    Το κειμενο του elf ειναι καταγγελτικο.Εγω απο την αλλη προσπαθω να κρατω καποιες ισορροπιες γιατι ειμαι ο μεγαλυτερος.Ειναι πολυ ενδιαφερον να αποτυπωνονται πολιτικες αποψεις διοτι αν το καλοσκεφτουμε ολα ειναι πολιτικη και ειμαστε πολιτικα οντα οπως μας προσδιορισε ο Αριστοτελης χιλιαδες χρονια πριν.
    Ο φιλος μου ο elf γραφει για ξεπεσμο,παρακμη,καταντια.Εγω εχω μια διαφορετικη θεωρηση των πραγματων.Πιο πολιτικα ορθη αν θελεις.Η Μελινα που αναφερει ο elf ηταν ανθρωπος της Τεχνης,δεν προετασσε την πολιτικη διασταση της προσωπικοτητας της.Πρεπει να αποφασισουμε ως εθνος και ως πολιτες υπο ποιο πρισμα θα κρινουμε τα πραγματα.Εαν αξιολογουμε ως προτεραιοτητα την πολιτιστικη πτυχη ή την πολιτικη και αν ειμαστε νομιμοφρονες ακομη κι οταν οι νομοι ειναι κατα τη γνωμη μας ανεδαφικοι ή αδικοι.Πλατυασα και δε μ αρεσει να το κανω αυτο.
    Τελος παντων,το θεμα μας ειναι οι νεοι και η πολιτικη σταση τους.Ετσι τουλαχιστον εξελαβα εγω το κειμενο του elf.Μπορει να βλεπω και να διαβαζω αυτα που θελω εγω.Ισχυει σε γενικοτερο πλαισιο αυτο αλλωστε.
    Την καλημερα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος23/6/09, 6:05 μ.μ.

    Zastro έχεις δίκιο την μετάφραση την έκανα για μένα (που με παίδεψε λιγάκι, άντε βρεις λεξικά ανωμάλων κτλ)ούτε για σένα..ούτε για τους άλλους φίλους ης σελίδας...που είναι σαϊνια στα αρχαία.
    Από τον διάλογο εμένα με προβλημάτησε μόνο η τευλευταία παράγραφος... για αυτό δεν έκανα κανένα σχόλιο στο κείμενο του E.lf
    Εύα

    ΑπάντησηΔιαγραφή